Vi bygger om i dag. Beklager, hvis det roder :-)

Fitness & trænings sko

Uanset om du er almindelig motionist eller træningsfreak, er det nødvendigt med korrekt fodtøj. Dette hjælper dig til optimal træning og optimere dine føder og ben så det hjælper til at undgå skader. Optimer din træning, med de rigtige sko der er specialdesignet til fitness og giver bedre komfort så du kan fokusere og få maksimalt ud af din træning.
Vi har her samlet vores udvalg af sko til Fitness, vægtløftning og Crossfit.
Læs mere omkring de forskellige skotyper her.

Sea to Summit Ultra Flex Booties

Sea to Summit Ultra Flex Booties

Sea to summit
SO Thin Sport

SO Thin Sport

Sole
SO Softec Ultra

SO Softec Ultra

Sole
SO Softec Response

SO Softec Response

Sole

Mere information om Fitness & trænings sko

Sko til fitness

Sko til disse krav skal have en række egenskaber. Det er vigtigt med den rette kombination af fleksibilitet og stabilitet. Dine sko skal ikke være en hindring med arbejde sammen med kroppen, så du får maksimalt ud af dine anstrengelser i fitnesscenteret. Derfor skal den moderne fitness sko, både støtte og være meget fleksibel, samt let.
Dette gøres ofte ved en lille sål, gerne med et drop fra 0-6 (Crossfit gerne så tæt på 0)
Dine føder, skal ligeledes have den rette temperatur, derfor er det en fordel med åndbar overdel, som er ventilerende.
Dette sikrer at dine føder, ikke overopheder under træningen, så du kan holde fokus på din træning.

Sko fra INOV-8 til Crossfit og fitness:   F-Lite, BARE-FX
Sko til vægtløftning og bodybuilding:   Fastlift

Sko til vægtløftning

Der findes 2 forskellige sko til vægtløftning. De fleste anbefaler og vælger med hæl, men der er argumenter for at tage uden hæl.

  • Med hæl kan du løfte med bedre teknik samt tungere løft.
  • Uden hæl eller med bare fødder, giver et mere naturligt løft.


Da vægtløftning oftest går ud på at løfte tungt og øge vægten løbende anbefaler vi som udgangspunkt med hæl.
Dette giver dig en fordel i bl.a. clean and jerk, dødløft, snatch og squat.
Hvis du f.eks. tager squat og går ned i knæ, vil du opleve at mange løfte deres hæl en anelse for at få et bedre løft. Dette gør at især dine knæ bliver ekstra belastet. Her sikrer hælen at den tager belastningen så din fod, ryg og knæ kan forblive i korrekt position.

Prøv en sko med hæl mellem 10-17 mm, det vil ofte kunne øge dine løft, så snart du har vænnet dig til den korrekte støtte.
Sålen skal være relativ stiv, da du ikke behøver en fleksibel sål til vægtløftning, da du sjældent bevæger dig meget rundt. Dette er dog modsat ved crossfit.

 

Sko til Crossfit

Den rigtige sko til crossfit skal være fleksibel og gerne med en lille sål. Mange laver crossfit i løbesko og det er absolut no-go. Da en løbesko normalt støtter foden og fjedre for at minimere ”slag” i ben og ryg er det bestemt ikke noget der kan bruges til crossfit. Her skal du helst have en så naturlig kontakt med jorden som muligt. 

Den helt optimale drop er 0, altså ”zero drop”. Dette giver en naturlig udførsel af dine øvelser. INOV-8 Bare-XF 210 er et eksempel på den perfekte corssfit sko.
Dog foretrækker mange lidt ekstra sål, for at komme en lille smule fra jorden. Her kan F-Lite serien benyttes, som ligeledes er udviklet til crossfit.

Se vores udvalg af både sko til fitness, vægtløftning og crossfit ovenfor.

Køb træningssko online hos OutdoorPro.dk – Vi sender din bestillingen med posten.

Se vores Off road & løbesko her

Størrelsesguide til Inov-8 sko.

INOV-8

 

Se en video om Fitness & trænings sko